Wednesday, January 12, 2011

mencari diriku..

all this while aku sedang berkejar-kejaran dengan keinginan, terbius dengan cita2 dan mimpi yang entah dari mana aku seluk. keinginan yang cuma sampai menerusi kemahuanku meneroka diri ku sendiri.

andrea hirata penah mengarang satu diksi agung yang mana mungkin aku lupakan..begini bunyinya lebih kurang..


" tanpa mimpi,orang semacam kita akan mati ikal..kita akan penuhi mimpi kita, APA POWN YANG TERJADI KAL.."

ya.."apa pown yang terjadi" adalah kata2 semangat untuk aku terus bermimpi.kata2 tersebut sering mencetus satu perasaan senak xterhingga dalam salur darah ku.aku kini tersedar bertapa personaliti persimis sedang menyerap perlahan-lahan ke dalam sel-sel darah merah dan sel-sel putih (kalau ada..)

keadaan tanpa kerjaya saat ini buat aku rakus mencari siapa aku, apa inginku, apa masa depanku..apa...apa..apa...ohhh...sakit kepala semula..


No comments:

Post a Comment